2012/12/27

「我々意識」අපේ කම -- ඇත්තටම ලෝකෙ පවතින්නෙ පුද්ගලයොයි රාජ්‍යය​යි විතරයි.

アソーカ・ハンダガマ(අශෝක හඳගම​)監督テレビドラマ(2006年) "The East is calling...(නැගෙනහිර වෙරළෙන් ඇසෙන)"(『東の波から聞こえる…』)の 話。

人々の意識に巣食う「我々意識」の問題点が住職と見習い僧との間で繰り広げられる問答を通して浮き彫りにされる。

「我々」というのを、民族の違い、宗教の違い、高地シンハラ人と低地シンハラ人の違い、低地のゴールとマータラの違いなどに基づき、際限なく区別していくと、最後には自分自分以外しか残らないと述べ、「我々」ということの根拠のなさを指摘する。「我々意識」とは排外意識の産物なのだと。

"පොඩි තැනට​ ඇයි එයා අපේ කෙනෙක් නොවෙන්නෙ?"
"එයා කොහොම ද අපේ කෙනෙක් වෙන්නෙ?"
"එයා කොහොම ද අපේ කෙනෙක් නොවෙන්නෙ?"
"එයා දෙමළ​."
"පොඩි තැනට අපේ වෙන්නෙ කවුද​?"
"සිංහල බෞද්ධ​."
"එතකොට සිංහල ක්‍රිස්තියානි?"
"අපේ අතර ප්‍රශ්නයක් නැහැ නෙ."
"අපේ කම කියන්නෙ ප්‍රශ්නයක දී මාත් එක්ක ඉන්න ගොඩට​. සුද්ද රට අල්ලගන්න ඉන්න කාලෙ, දෙමළ හිංදු අය​, මුස්ලිම් අය ඔක්කොම හිටියෙ අපේ ගොඩෙ. සුද්ද රට දාලා ගියාට පස්සෙ, අපේ අය ප්‍රශ්නයක් හදාගත්තා, සිංහල ද දෙමළ ද කියලා. අපේ ගොඩ පුංචි වුනා. සිංහලයෝ අතර ප්‍රශ්නයක් දාගත්තොත්, බෞද්ධ ද ක්‍රිස්තියානි ද කියලා, ඒ ගොඩ ආයෙ දෙක බෙදෙනවා. බෞද්ධයෝ​ අතර ප්‍රශ්නයක් දැම්මොත්, උඩරට ද පහත​රට ද කියලා, ඒ ගොඩ ආයෙත් බෙදෙනවා. පොඩි තැනගෙ ගම මාතර​. පහතරට අය​ අතර​ ප්‍රශ්නයක් දැම්මොත්, ගාල්ල​ ද මාතර ද කියලා, පොඩි තැනගෙ ගොඩ​ තවත් පුංචි වෙනවා. ඔහොම ඔහොම ගිහින්, අන්තිමට​, මම ඇරෙන්න අනිත් ඔක්කොම​, අනුන්. ඇත්තටම ලෝකෙ පවතින්නෙ පුද්ගලයොයි රාජ්‍යය​යි විතරයි. අනිත් ඔක්කොම අපේ ඔළු ගෙඩිවල​ හදාගත්ත හිස් විකාර​." (4話)
ポディタナどうして彼女が我々の人間ではないんだい」
彼女がどうして我々の人間になるんですか」
「彼女がどうして我々の人間にはならないんだい」
彼女はタミル人だ」
「ポディタナ、我々の人間になるのは誰なんだい」
「シンハラ仏教徒です」
「では、シンハラキリスト教徒は?」
シンハラキリスト教徒とは何も問題がありませんよ」
「我々のというのは私もグループにいるということだ。白人がスリランカを支配していた時、ヒンドゥー教徒のタミル人とムスリムはみんな我々のグループにいた。白人がスリランカを捨てて去った後、我々は問いを立てた。シンハラ人かタミル人かと。我々のグループは小さくなった。シンハラ人の間でも問いを立てた。仏教徒かキリスト教徒かと。すると、二つのグループに分かれた。仏教徒は問いを立てた。高地か低地かと。すると、更に二つに分かれた。ポディタナの出身地はマータラだ。 低地の人達の間で問いを立てた。ゴールかマータラかと。ポディタナのグループは更に小さくなる。そうやって続けていくと、最後には「私」を除き、他は全て、他人になる。実際、世界では個人と国だけだ。他というのは全て我々の頭の中で考え出した空虚な意味のないことなんだ。」

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